wat gaat de tijd snel - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Milou - WaarBenJij.nu wat gaat de tijd snel - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Milou - WaarBenJij.nu

wat gaat de tijd snel

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

07 Mei 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Ongeveer drie weken geleden was mijn laatste blog, ik vond het wel weer tijd voor een nieuwe. Waarschijnlijk ook de laatste..

Toen ik mijn laatste blog schreef zaten we met de groep in Hanoi.
in Hanoi hebben we niet zo veel bijzonders gedaan, beetje gewinkeld, jurken laten maken (wat heel raar verliep, dat is nog zacht uitgedrukt) en tja vooral genoten. Daar komt het op neer. In de 3 dagen dat we in Hanoi waren hebben we samen met één van de engelse meisjes jennie een dagtour gedaan naar een plaatje halong bay. Dit was erg mooi, hier hebben we een boot tocht gedaan tussen de bergen. Een super uitzicht. Deze dag hebben we echt genoten en gerelaxt met z'n drieën.
Na halong bay waren we nog één dagje in Hanoi. Deze avond namen yvette en ik de nachtbus naar een heel leuk klein plaatsje ninh binh. De groep ging niet met ons mee, die zouden we weer zien in hoi an.
In ninh binh zijn we één dagje geweest. We hebben hier een dag tour gedaan naar tam coc. Hier hebben we achterop een scooter (ja ja we hadden een chauffeur, wat een luxe he?) rondgereden. We hebben een berg beklommen met op de top een ge-wel-dig uitzicht en we hebben een bootjes tour gedaan door de groene velden en bergen. Hier waren wij de attractie voor alle japanners en chinezen. Er zijn echt heel veel foto's van ons hier gemaakt.
Na ninh binh/tam coc hebben we, hoe kan het ook anders, weer een nachtbus genomen. We gingen door naar hue.
In hue hebben we een dag rondgelopen in imperial city en hebben we genoten van een festival dat aan de gang was. Echt heel leuk om te zien hoe gezellig een stad kan worden door een festival.
Na één dagje hier te zijn geweest was het dan toch weer tijd om de groep op te gaan zoeken in hoi an. In hoi an hebben we niet zo veel gedaan, jurken laten maken, naar het strand geweest, een dagje rond gefietst en op stap geweest. We hebben het hier vooral heel gezellig gehad met elkaar.
Hoi an is echt een super leuke stad. Het is heel gezellig en het voelt totaal niet aan als een stad. Ook is het hier niet zo druk qua verkeer. Echt een aanrader om heen te gaan.
Helaas komt er na een super leuke tijd met een geweldige groep altijd een einde. Dit einde was hier, het was nu toch echt tijd om afscheid te nemen. Tenminste dat dachten we. Yvette en ik zouden nog twee dagen langer in hoi an blijven omdat we het wel lekker vonden om hier nog even te chillen. Toch veranderde het plan meteen. We zouden de dag erna vertrekken om de groep weer in te halen en het einde nog leuk af te sluiten met ze. Crazy dutchies was onze bijnaam ook wel na deze tweede change of plans actie.
We hebben meteen de volgende avond de nachtbus naar ho chi min city/saigon genomen. Hier hebben we in een dagje de stad bekeken. We zijn naar het war museum geweest. Normaal ben ik niet van de musea maar dit was echt aangrijpend.. Het museum ging over de oorlog tussen amerika en vietnam. Jemig wat was dit heftig. Het museum bestond uit foto's. Ik had hier toch echt wel moeite mee. Wat een vreselijke beelden. Sommige waren zo heftig dat ik er amper naar kon kijken. Mijn maag is wel 100 keer omgedraaid hier..
Na dit heftige museum hebben we de notre dam bekeken en het post office. Beide erg mooi. Na dit te hebben gezien hebben we snel een broodje bij de subway gegeten en hebben we weer de bus genomen. Dit keer weer naar de groep toe en naar een ander land, Cambodja.
Super om iedereen weer te zien in phnom penh. Hier bleven we overigens maar een avond. De volgende ochtend gingen we met de hele groep op pad naar het paradijs op aarde, koh rong island. Wat geweldig mooi was dit. We sliepen in bungalows dat nog geen 20 meter bij het strand vandaan was.en we hadden een geweldig uitzicht op zee.
Het chillen kon beginnen! Uiteraard hebben we meteen onze zwemkleding aan getrokken om een duik te nemen. Heerlijk! Dit was echt het ultieme vakantie gevoel.
Op dit eiland hebben we een super leuke boot tocht gedaan. Hiermee gingen we snorkelen, vissen, de zonsondergang bekijken op een super mooi wit strand, bbqen op de boot (o.a. de vis die gevangen was werd opgegeten) en we hebben met planktons gezwommen in het donker. Echt heel gaaf! Als je je armen en benen bewoog in het water lichtten deze op door de plankton.
Ook heb ik samen met dokter (een argentijn) echt een top dans avond gehad op salsa muziek. Dit was echt super leuk.
De allerlaatste avond op het eiland met de groep hebben we met een aantal mensen gekampeert op een strand wat het paradijs is op aarde. Een enorm wit strand waar niemand is. Hier hebben we de nacht doorgebracht met een kampvuur, muziek en heel veel gezeligheid. Het was echt een goeie afsluiting.
Helaas hebben we dit keer toch echt afscheid genomen van de groep. Voor hun was de vakantie/reis nu echt voorbij. Gelukkig is de volgende reünie alweer gepland voor volgend jaar zomer.
De volgende dag was het voor ons ook tijd om het eiland te verlaten en richting een dorpje kampot te gaan. Hier hebben we een dag rondgereden in een tuktuk door lokale wihjken heen richting een pepper farm, zout velden, the secret lake en naar een gevangenis. De dag hierna hebben we niet veel bijzonders gedaan. Een beetjebijkomen en rondhangen in het dorpje. Alleen s avonds hebben we een dansles op een school gezien. Dit was wel erg leuk!
Na kampot was het tijd om terug te gaan naar phnom penh hier hebben we the killing fields bekeken. Dit was heel indrukwekkend, maar ook heel heftig om die verhalen te horen. Toch ben ik blij dat we er geweest zijn.
Zitten we in siem reap. Hier hebben we een zonsopgang bekeken bij de beroemde tempel angkor waten hebben we de nog 9 andere tempels bekeken in dit enorme tempel complex. Erg mooi!
Gisteravond zijn we naar een circus geweest en voor de rest hebben we gewoon rond gelopen en de stad bekeken.

Vrijdag is het tijd om thailand weer in te gaan om de reis goed af te sluiten met de geweldig mooie eilanden. Hier gaan we duiken, de full moon party mee maken en geel belangrijk, relaxen!

Wat gaan de tijd toch super snel! Het is al bijna weer voorbij...
Over drie weekjes zien jullie me weer in het hopelijke zonnige nederland!

• 07 Mei 2014 - 15:04

Zaar:

Wauw klinkt allemaal super!! kan niet wachten tot je terug bent!!! hele dikke kus xxxxxxxxxx

• 09 Mei 2014 - 16:20

Joop En Jackie:

Hallo Milou,
    Nog een paar weekjes en dan zit de reis er weer op! Waar blijft de tijd!
    Uit je verslagen kunnen we lezen dat je enorm van al die mooie verre landen geniet. Als je thuis bent, kun je op hele leuke mooie bijzondere momenten terug kijken. Een geweldige ervaring rijker waar je vast vaak aan terug gaat denken!
    Voor nu ,nog heel veel plezier met z'n tweetjes en tot gauw!!