wat is reizen gaaf! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Milou - WaarBenJij.nu wat is reizen gaaf! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Milou - WaarBenJij.nu

wat is reizen gaaf!

Door: milou nieboer

Blijf op de hoogte en volg Milou

08 Maart 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Het is eindelijk zover, de tijd is aangebroken om tijd te nemen voor mensen die mijn reisverslagen met veel plezier (hoop ik) zullen lezen.

Het was 28 februari de dag van de verjaardag van mijn oma en de dag om super voorbereid op reis te gaan, dacht ik.. Dit bleek echter niet het geval. Aangekomen bij oma om haar te feliciteren werd er veel aan mij gevraagd over welke reis ik ging maken. Ik kwam aan de praat met drie mensen die echte wereld reizigers zijn. Super gaaf om deze verhalen te horen maar ze maakten me ook erg zenuwachtig!! Ik had mijn pin pas niet geactiveerd voor de wereld!! Ik wist niet dat dit moest. Het was een super tip maar ik raakte hiervan erg in de stress! Gelukkig viel het mee. Een telefoontje met de bank en het was geregeld. Nu kon ik echt relaxed weg gaan.
Aangekomen op Schiphol met papa, mama, Anouk en oma hebben we eerst wat gedronken. Daarna was het tijd om te gaan. Na iedereen een kus en een knuffel te hebben gegeven en een traan te hebben weggepinkt, liep ik door de poortjes, zwaaide nog 1 keer naar ze en dacht tot over drie maanden.

Nou dit was wel weer genoeg gezwijmel, nu kan het echte verhaal beginnen.
Na een prima vlucht van 12 uur te hebben gehad stond Yvette in Singapore op me te wachten. Wooooh wat was het daar warm, 34 graden! Een enorme overgang waar ik aan moest wennen, maar lekker is het zeker. Ook moest ik heel erg aan wennen dat het verkeer aan de andere kant rijd. Nog steeds voelt het onnatuurlijk om in een bus te zitten die de (voor mij) verkeerde kant op rijd. Maar gelukkig ben ik er al wel zo aan gewent dat yvette me niet meer tegen hoeft te houden bij het oversteken omdat ik de verkeerde kant op kijk of er een auto aan komt.
Na de schok van de warmte en het verkeer te hebben gehad kon ik dan echt gaan genieten van een ge-wel-di-ge stad! Wauw wat is Singapore een mooie en enorm schone stad! Maar ja wat wil je ook als je een enorme boete krijgt wanneer je iets op de grond gooit haha. Ik vond Chinatown heel mooi om te zien, een leuke markt, lekker eten, mooie tempels. Erg mooi. Maar wat ik vooral heel erg indrukwekkend vond was Singapore in het donker. Als je ooit in de buurt komt, neem Singapore dan zeker mee op je lijstje want voor mij was dit de tot nu toe mooiste stad die ik heb gezien.
Na Singapore stond melaka op het lijstje om te gaan bekijken. Toen we hier aankwamen en onze tassen hadden bedropt in ons hostel zijn we de stad gaan bekijken. Na een rondje te hebben gelopen kwamen we een Duitse jongen tegen die we herkenden van de bus reis hier naar toe. We raakten aan de praat en hebben de rest van ons verblijf in melaka doorgebracht met deze jongen.
En tja dan zit je helemaal aan de andere kant van de wereld en dan zit je toch nog in een stad waar veel Nederlandse gebouwen staan. Heel bijzonder. Zo was er in melaka een stadhuis te vinden, de Heeren straat en zo waren er nog een paar dingen. Hahaha
Na melaka te hebben gezien kwamen we bezweet aan in Kuala Lumpur. Woh wat was het warm. We hadden dan ook niet veel zin om op zoek te gaan naar het hostel dat we op het oog hadden. We zijn meteen het eerste guesthouse die we tegen kwamen binnen gestapt om te vragen of ze plek hadden. En ja dit was het geval. In de eerste oogopslag leek het hier binnen een beetje hippie achtig. Dit beviel ons wel. Al snel gingen we wat lunchen met de baas van het guesthouse. Een super aardige jongen die ook uit Kuala Lumpur komt dus alle lekkere soorten eten kent. Na te hebben gegeten zijn we op stap gegaan met zijn tweeën om de stad te verkennen. We hadden alles wat we wilden zien uitgestippeld. Dit hadden we verdeeld over twee dagen. Uiteraard vielen we heel erg voor de petronas towers. Dit was erg gaaf om te zien in het donker. Ook waren de shoppings malls gigantisch. Hier heb ik een sarong gekocht. Dit is een doek die je als rok en als jurk kan dragen. Dit is een van de klederdrachten hier.
De volgende dag zijn we vroeg op gestaan om de trein te kunnen nemen richting de Batu caves. We wilden deze 272 trappen niet op het heetste moment van de dag doen en zijn in de ochtend de trappen op gegaan. Het beeld van de Batu caves met het enorm grote gouden beeld werd uiteraard meteen bevestigd. Wat is dat mooi om te zien. Na hiervan te hebben genoten zijn we de trappen op gegaan. Met hier en daar een aapje op de armleuningen kwamen we boven aan. Dit beeld viel eigenlijk een beetje tegen. De grot was erg gaaf om te zien maar het was daar binnen niet schoon, overal lag afval en de tempels waren niet zo mooi. Wel vond ik het een heel mooi beeld dat er aapjes tegen de muur van de grot op liepen.
Na deze mooie grot te hebben gezien maar ook een beetje met een tegenvallend gevoel te zijn weg gegaan stond er een chill middag met Willi (de baas van het guesthouse) op het programma. We gingen basketballen en zwemmen! Heerlijk was het en ook nog super gezellig!:) en voor yvette natuurlijk fijn om eindelijk weer te basketballen na 6 maanden. Ja jongens ze kan het nog maak je geen zorgen haha.
Dit alles, de mooie stad, het mooie guesthouse en het ontmoeten van Willi maakt Kuala Lumpur voor mij de leukste bestemming tot nu toe.

Om nog even terug te komen op mijn titel, ik zeg bijna elke dag tegen Yvette hoe gaaf ik reizen vind. De momenten waarop zijn alleen een beetje gek, juist op de momenten wanneer het wast minder leuk is geniet ik van de omgeving. Maar echt mensen, reizen is echt super gaaf!

Nu zitten we in ons guesthouse in de Cameron highlands om morgen een mooie tour te maken om de theeplantages te bekijken.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn verhaal!:)

  • 08 Maart 2014 - 14:32

    Kelly :

    Super leuk om te lezen!
    Heel veel plezier nog, ik wacht alvast op je volgende post.
    xxxx

  • 08 Maart 2014 - 14:48

    Minka:

    Hoi Milou, super je verhaal! Om jaloers op te worden. Je enthousiasme in je reisverslag maakt het heerlijk om te lezen. Ik zie al uit naar de volgende. Geniet! Dikke knuffel uit een zonovergoten Holland. Maar 34 graden, daar moeten wij nog even op wachten ;-). XXX -K

  • 08 Maart 2014 - 17:16

    Paulien:

    Super Milou! Leuk om op deze manier op afstand een beetje met je mee te reizen. Groetjes!

  • 08 Maart 2014 - 17:19

    Ria:

    Erg leuk je verhaal te lezen, Milou !! Veel plezier daar verder en ook ik wacht op je volgende ,,post,, xxx

  • 08 Maart 2014 - 18:10

    Laura:

    Lieve Milou, wat heerlijk om te lezen dat je gelijk vanaf dag 1 zoooo enthousiast bent over het reizen!!!! En dit is nog maar het begin......ha ha. Ben benieuwd naar wat er allemaal nog komt! Heel veel plezier en ook de groetjes aan yvette van de Nieboertjes Groningen. Xxx

  • 08 Maart 2014 - 19:19

    Lex:

    Klinkt goed zusje! Lekker genieten daar! X

  • 08 Maart 2014 - 20:07

    De Bijmoltjes :

    Hoi Milou, mooi verslag van je reis tot nu toe. Goed om te horen dat je geniet. Wij hebben jouw verslag met veel plezier gelezen en kijken uit naar het vervolg. Veel plezier en enjoy

  • 09 Maart 2014 - 00:25

    Roelie Meijering:

    Hey M
    ilou,geweldig wat gaaf!! Nog heel veel plezier! Gr uit Eelde!

  • 09 Maart 2014 - 00:26

    Roelie Meijering:

    Hey
    Milou,geweldig wat gaaf!! Nog heel veel plezier! Gr uit Eelde!

  • 09 Maart 2014 - 12:22

    Kim En Ingrid:

    Wauw Milou, wat een prachtig verhaal! Leuk om zo een beetje met je mee te leven. Maar wel jaloersmakend...!!! :-) Met veel plezier je verhaal gelezen. Prachtig, geniet ervan!!!
    xxx Kim en Ingrid

  • 09 Maart 2014 - 20:14

    Lucas:

    Ben blij voor je dat het leuk hebt. Lekker genieten meid veel plezier.

  • 10 Maart 2014 - 16:43

    Jackie:

    Milou, fijn om te horen dat alles goed gaat en je volop geniet van al die gave momentjes. Dat is ook het mooie van reizen! We blijven je volgen meid, altijd leuk om die enthousiaste verhalen van je te lezen, vraagt om meer.
    Dikke kus Jackie

  • 13 Maart 2014 - 09:41

    Froukje:

    Milouuu! WAT SUPER SUPER VET! En wat ben ik jaloers.. Aaah ik kan hieruit opmaken dat jij heerlijk aan het genieten bent van deze bijzondere momenten. En wat lees ik een enthousiasme in jou verhalen.. ik geniet er helemaal van!
    Houdt ons op de hoogte moppie!

    Dikke vette kus en 100 knuffels.

  • 15 Maart 2014 - 00:01

    Oma Annie :

    Lieve Milou,

    Ik zit hier met papa, mama en Anouk op de bank. We hebben je verhaal net gelezen. Super leuk wat je allemaal mee maakt. Oma blijft helemaal op de hoogte van de dingen die jij doet. Ik ben heel blij dat het je goed bevalt en ik vind het fijn dat ik dagelijks op de hoogte blijf van jou ervaringen.

    Veel plezier!

    Kus oma Annie

  • 16 Maart 2014 - 13:32

    Thea:

    Lieve Milou,
    Via Laura een berichtje van mij. Zelf weet ik niet goed hoe ik dat moet doen, ha ha.
    Ik ben heel blij dat je het daar leuk, mooi en gezellig hebt!
    Zag net mooie foto's op facebook! Nog heel veel plezier en geniet er van!
    Dikke kus, Thea.

  • 03 April 2014 - 17:26

    Joop:

    Hoi Milou,
    Hoe is het met jou? Dat we recent niks meer over de Billy's van deze wereld horen, is op zich prima en daar kunnen we best mee leven! Maar we horen de laatste tijd ook helemaal niks meer van jou, gooi er nog eens een goeie 'story' in, haha!
    Groetjes en veel plezier, Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 5448

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Azie

Landen bezocht: