zo veel te zien! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Milou - WaarBenJij.nu zo veel te zien! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Milou - WaarBenJij.nu

zo veel te zien!

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

19 Maart 2014 | Thailand, Ayutthaya

Het is weer zover, ik heb een hoop dingen gezien en meegemaakt. Ik vind het tijd om dit weer met jullie te delen. Echt wat kan je veel zien in een korte tijd!

Als eerste, Super bedankt voor de leuke reacties! Ik ben blij dat jullie het zo leuk vinden.

De vorige keer toen ik mijn blog schreef zat ik te chillen in de Cameron highlands. Toen zaten we af te wachten hoe onze tour zou zijn die de volgende dag op ee planning stond.
Om 8.30 stonden we klaar om opgehaald te worden met een busje. We zijn de bergen in gegaan met onze chauffeur en 7 meiden. De eerste stop met het busje was bij de theeplantages. Dit was erg mooi om te zien. Heel bijzonder dat zulke planten uiteindelijk de thee vormen die wij in een zakje thee hebben zitten. De tweede stop was de top van de berg. Door erg smalle weggetjes zijn we bij een geweldig uitzicht uitgekomen. Hier stond een uitkijktoren waar we uiteraard even een paar geweldige foto's hebben gemaakt. Daarna zijn we nog afgezet bij een jungle, een vlindertuin, een strawberry farm en bij de fabriek van de theeplantages. Allemaal erg leuk, maar die eerste twee stoken er toch echt duidelijk als hoogtepunten bovenuit.
Na deze Cameron highlands hebben we de bergen verruild voor een eiland genaamd penang. Stiekem ben ik een klein beetje verliefd geworden op het leuke plaatsje Georgetown (dat ligt op het eiland penang). In deze stad was een street art route. Deze hebben wij gelopen. Met een aantal mooie tempels en geweldig mooie en bijzondere kunstwerken in een aantal straten van deze stad was ik onder de indruk hoe gaaf en hoe mooi het was. Ook hier hebben wij tijdens de ladies hours in een leuk reggae café ons eerste alcoholische drankje gedronken (gratis!).
Na 1 dag hier te hebben rond gelopen was het tijd om verder te gaan naar een ander eiland van Maleisië, langkawi. Met een bootritje van 3,5 uur waar we zijn bevroren vanwege de airco, duurde het even voordat onze tenen warm waren geworden. We hebben een taxi genomen naar ons geusthouse voor drie nachten samen met een Engels meisje die ook die kan op moest. Het was een erg mooi guesthouse vlakbij het strand, perfect! Wat wil een mens nog meer?!
Uiteraard is het eerste wat we gedaan hebben onze bikini aan doen om na een goeie lunch... (Drie mini loepias) naar het strand te gaan. Wauw!!!! (Mijn ogen doen zeer!!!) zo wit was het strand! Echt heel mooi. Beide hadden we een wauw momentje. Hier konden we wel drie dagen chillen! Dit hebben de dan ook zeker gedaan. Op de eerste dag de voorkant volledig verbrand, de tweede dag de achterkant volledig verbrand en de laatste dag strand toch maar in de schaduw te hebben doorgebracht, zijn we heerlijk uitgerust verder vertrokken naar het volgende land, Thailand. We vlogen van langkawi naar Kuala Lumpur en vanaf hier naar Bangkok. Alles verliep prima alleen heb ik het nog nooit zo slecht geregeld gezien op het vliegveld na het inchecken... We hebben ongeveer een half uur met alle mensen van het vliegtuig buiten, naast ons vliegtuig, gewacht tot we erin mochten. Maar dat geeft verder niet, we zijn goed aangekomen en daar gaat het om. Toen we aankwamen in Bangkok hebben we een taxi genomen naar ons hostel. Deze zat in een super gezellig straatje waar veel backpackers verbleven. Een straatje verder zat een grote markt, super leuk.
De volgende dag stond het bekijken van een paar dingen in Bangkok op de planning (aangezien we er nog een paar keer terug komen was het niet nodig om alles in 1 keer te bekijken). Na nog geen 10 minuten te hebben gelopen vroegen we aan een man op straat waar we heen moesten. Hij vertelde niet alleen de weg,hij vertelde meteen ook hoe we het best konden reizen, waar we voor op moesten passen, wat mooi was om te zien etc. Na enorm veel info te hebben gekregen van hem liep hij met ons mee naar een tuktuk. Hij heeft voor ons geregeld dat we de hele dag door. Bangkok werden gebracht met deze tuktuk voor 80 baht in totaal (€1,60)!!! Hij heeft ons naar drie enorm mooie tempels gebracht waaronder de super mooie tempel met de liggende gouden boeddha, wat is die mooi!! Ik heb nog nooit zoveel boeddha's op 1 dag gezien als in Bangkok.
Ook heeft hij ons op advies van de meneer op straat naar een tourist information center gebracht om hier onze reis voor de komende twee weken vast te leggen qua accommodatie en vervoer. Wel zijn we eerst bij een verkeerde afgezet maar uiteindelijk zijn we er gekomen en hebben we alles geboekt.
Na een deel van bangkok te hebben gezien hadden we de volgende dag een tour gepland naar kanchanaburi. Hier hebben we een begraafplaats gezien van de oorlog. Er zijn tijdens deze oorlog 18000 Nederlanders gedood, hiervan lagen een paar duizend op deze begraafplaats. Ook hebben we het jeath museum bekeken en hebben the bridge over the river kwai gezien, heel mooi om dit in het echt te zien. Ook hebben we een ritje gemaakt met de trein over dit spoor.
Na al deze dingen te hebben gezien zijn we bij wel waterval afgezet. Dit was een klein watertje dat je niet echt een waterval kan noemen. Wel hadden we hier 1,5 uur de tijd.. Tja wat moesten we hier nou gaan doen deze lange tijd. Gelukkig raakten er aan de praat met twee leuke Nederlandse jongens. Dit was erg gezellig een de tijd ging snel voorbij.
We zijn afgezet in het plaatje kanchanaburi om een guesthouse te zoeken voor 1 nacht. Wij wilden nog heel graag de erawan waterval zien. Deze schijnt erg mooi te zijn. Niets is minder waar, na een hoop te hebben gezweet en te hebben gezwoegt om boven te komen na een lange klim was het toch echt gaaf! Een waterval die 1,5 km lang is! Het was echt heel mooi. Uiteraard hebben we er ook nog even gebruik van gemaakt en hebben we gezwommen in de waterval.
Ook hier kwam weer een einde aan.
We zijn terug gegaan naar bangkok om 1 nacht hier te slapen en dan door te gaan naar ayuthaya. Hier hebben we nu een deel bekeken. Hier zijn veel ruïnes te zien waaronder de beroemde ruïne met eenn boeddha hoofd in een boom. Dit was een heel mooi beeld om te zien.
Vandaag zijn we met de trein naar lopburi geweest om een tempel te bekijken met apen. Dit was erg indrukwekkend. Ik heb nog nooit zoveel apen bij elkaar gezien als vandaag. En als je niet oppast zitten ze zo boven op je als je een sleutelhanger aan je tas herbt hangen, he Yvette? Haha
Het was echt super om dit te zien. De apen lopen door de hele stad. Echt een bizar gezicht, ze klimmen op huizen lopen tussen auto's door op straat, heel apart.

Nu liggen we beide bij te komen van het vroege opstaan elke dag in een hangmat. Wat hebben we toch een goed leven!;)

• 19 Maart 2014 - 11:06

Anouk:

Zusje,

Wat een toffe dingen spook jij daar allemaal uit! Ben echt trots op je dat jij deze geweldige reis maakt! Vind het leuk om je verhalen te lezen.

Kus Anouk

• 19 Maart 2014 - 13:39

Laura:

Lieve Milou,
    Wat weer een geweldig verhaal met hele bijzondere ervaringen!!
    Ook leuk om te lezen over Thailand, omdat wij daar ook nog heen gaan....ha ha.
    Heel veel plezier maar weer de komende tijd, geniet er van !!!
    Liefs Laura

• 19 Maart 2014 - 19:35

Thea:

Lieve Milou,

Bedankt voor je kaartje. Fijn dat jullie het daar gezellig en leuk hebben. Bruin ben je ook wel geworden. Van je zus heb in filmpjes en foto's gezien. Het is daar wel te gek lijkt me! Nog veel plezier.

Liefs

Dikke kus oma Thea

• 21 Maart 2014 - 17:46

Annie:

Lieve Milou,

Ik ben bij mama en Anouk en ik heb jou mooie verslag gelezen. Voor mij is het heel indrukwekkend wat ik allemaal lees en zie op foto's. Na het lezen van de verhalen vind ik het fijn om te weten dat jullie het met zijn tweeën goed kunnen vinden.

Veel plezier.

Dikke kus oma Annie

• 23 Maart 2014 - 12:47

Klaas:

mooi verslag milou hou ons op de hoogte gr klaas.